niedziela, 7 lutego 2016

Cięcie drzew owocowych, wiosenna dekoracja - słowem : PRZEDWIOŚNIE na wsi.




Mam wrażenie, że jest już przedwiośnie. Dni są coraz cieplejsze i dłuższe. Dodatnie temperatury zachęcają do pierwszych prac w ogrodach i na działkach. Oj, ciągnie mniej już jakaś siła na działkę, oj ciągnie. Też tak macie? Działacie już ogrodowo?




 Póki co byłam ostatnio świadkiem prześwietlajacego ciecia starych jabłoni.








Można już w tym miesiącu zacząć cięcie drzew. Ale tylko tych starych! kilkunastoletnie jabłonie i śliwy są mniej wrażliwe na ujemne temperatury niż młode drzewka. Bez szkody wytrzymają spadek temperatur do -30C. dlatego to od nich Marta  zaczęła pierwsza cięcie w swoim ogrodzie.

Gałęzi z jabłoni było co nie miara.


 Wybrałam kilka prostych, dodałam kilka bazi i zrobiłam wiosenną dekorację.







Taki niby-wieszak, który umocowałam pod żyrandolem.


Planuję wieszać na nim sezonowe dekoracje.
W lutym - serca, w marcu - pisanki, ptaszki. 


Jak taką dekorację zrobić?

 Zobaczcie na krótkim filmiku, który zmontował dla mnie mój 12-letni syn.

Adam - dziękuje!!!
Jesteś wielki!

I kto powie, ze dziecko  siedząc przy komputerze tylko traci czas na gierki. 
Można tez twórczo? - można.


2 komentarze:

  1. Jolu już przedwiośnie w pełni widziłam klucz dzikich gęsi a to znak żeby rozpocząć prace ogrodowe.
    Wszyscy ogrodnicy na start. Nawet jeśli jest to tylko planowanie z ołówkiem w ręku. Szukajcie dekoracyjnych inspiracji.Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie już te gałęzie z jabłoni były inspiracją do stworzenia dekoracji.
      Plany ogrodnicze już mam. Muszę je z Tobą omówić.
      Pozdrawiam.

      Usuń