czwartek, 22 maja 2014

MAJ w Ogrodzie Botanicznym.

Witam Was serdecznie :-)

W tak piękny, majowy dzień chciałabym pokazać wyjątkowe
miejsce w Warszawie mieszczące się  przy Alejach Ujazdowskich.

OGRÓD BOTANICZNY UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO.

Warto wybrać się tu na spacer z rodziną lub tak jak ja - z koleżankami
"od wspólnej pasji - florystyki".




Na większości rabat dopiero budzi się życie.
Na pełną ferię barw i zapachów zapewne trzeba poczekać do lata.
Ale przecież wiosna ma też swoje uroki.
(dla wielu z nas jest naipiękniejszą porą roku - prawda?)



Spacerując po ogrodzie trudno mi było przejść obojętnie
obok alejki obcadzonej bzami.
Można podziwiać tu przeróżne gatunki lilaków .....


Uwielbiam bez ...


i ten zapach...  - idealna aromoterapia.


***
W innym miejscu ogrodu znalazłyśmy rabaty obsadzone tulipanami.
Ile było odmian  - trudno zliczyć.
Najpiękniejsze, specjalnie dla Was,  uwieczniłam w aparacie:






I jak? Mam nadzieję, że udało mi się zachęcić Was
do zwiedzenia tego ogrodu.
Jest tam wiele gatunków kwiatów, które z powodzeniem można posadzić
w swoim ogródku lub na działce.
Polecam!

***

Ale, ale... muszę się przyznać, że zadbałyśmy nie tylko o strefę duchową - podziwianie kwiatków i takie tam...
Była też chwila zapomnienia z deserem...
...w reastauracji "Rozdroże" mieszczącej się blisko ogrodu.


Udanego weekendu.
Biegnę teraz pakować ostatnie prace na jarmark  ;-)
Pozdrawiam ....

6 komentarzy:

  1. A wybrałabym się tam na spacer, wybrała! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam . Bardzo przyjemne miejsce na spacer. Bardzo blisko Łazienek. Można zorganizować sobie dłuższy spacerek.Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Prześliczne zdjęcia, zachęcają do odwiedzin, w tym roku jeszcze tam nie byłam, ale masz rację jest co podziwiać. Polecam też na spacer Park Ujazdowski (po drugiej stronie Trasy Łazienkowskiej), jest taki przytulny, znacznie mniejszy od Łazienek, z wieloma zacisznymi miejscami. Jest tam przecudny, mały mosteczek, skąpany o tej porze w zieleni.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, byłam tam na początku kwietnia. Nic wtedy jeszcze nie kwitło, ale i tak baaaardzo mi się podobało.
      Pozdrawiam majowo... ;-)

      Usuń
  3. Urocze, może nawet minęłyśmy się, ja ostatnio staram się odwiedzać ten Ogród jak tylko jestem w okolicy. To piękne miejsce i można zapomnieć o gwarze miasta...
    Pozdrawiam,
    m.

    OdpowiedzUsuń
  4. Magda, dokładnie tak jest. Ogród mieści się w centrum miasta, a wystarczy tylko przekroczyć furtkę, aby uciec od ulicznego szumu...
    Dzięki za odwiedziny.
    Pozdrawiam .Jola

    OdpowiedzUsuń