piątek, 28 czerwca 2013

Ogród przyjazny pszczołom

                                                  

Wiemy o tym nie od dziś, że rola pszczół w ogrodzie jest nieoceniona -
zapylają one kwiaty ozdobne oraz wiele roślin uprawnych.
Dlatego ja staram się tworzyć na działce warunki im przyjazne.
Przerażają mnie dane, które donoszą, że w Polsce ubywa 105 pszczół na sekundę. Przyczyn takiej sytuacji jest wiele: choroby wirusowe, inwazja chrząszcza ulowego oraz zatrucia środkami ochrony roślin.

Do ogródka działkowego nie muszę pszczół zapraszać. Odkąd go uprawiam - one tam są, a ja tylko pozwoliłam im zostać.
Poprzedni właściciele zaprzestali prac na działce, co spowodowało, że rabaty rozrosły się jak chciały.
Malwy, łubin, orliki, dzwonki, nagietki i inne kwiaty miododajne stworzyły naturalne środowisko przyjazne pszczołom.






Jestem zwolenniczką rustykalnych ogrodów, które nie wygladają na zbyt zadbane. W których rosną drzewa, krzewy, kwiaty i chwasty :-)
Dlatego moje pszczoły czują się jak u siebie w domu.

Ważne dla rozwoju tych owadów jest to , że Rodzinny Ogród Działkowy, w którym mieści się moja działeczka, położony jest nad zbiornikiem wodnym, nad Wisłą. ... i co dla nas działkowców jest bardzo, bardzo, bardzo ważne: na jego obrzeżach pszczelarze zaprowadzili pasiekę.


Ciekawa jestem, co Wy robicie, aby stworzyć balkony lub ogrody przyjazne pszczołom?

Jola

2 komentarze:

  1. Cudowną masz działeczkę Jolu!!! Bardzo podobaja mi się takie ogrody!!! Ja póki co, sadzę kwiaty w skrzynkach i doniczkach, ale mam nadzieję, ąe w przyszłym roku kwiaty pojawią sie w ogrodzie !
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku masz inne role do spełnienia. O innego kwiatka musisz zadbać szczególnie ;) Wiesz kogo mam na myśli ?

      Usuń