wtorek, 11 sierpnia 2015

Żniwa i GĄSKI w zbożu.



Ci, którzy spędzają  lato na wsi, słyszą i widzą, że w ostatnim czasie na polach panuje wzmożony ruch.
Wysokie temperatury spowodowały, że zboża szybko dojrzały i przyszedł czas na koszenie.
Ciągniki i kombajny wyjechały do pracy.







Ja i moje dzieci mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska pracy rolników.





Skorzystaliśmy z zaproszenia i pojechaliśmy kombajnem w pole.



Może to dla nich pierwszy i ostatni raz.

Ja jako podlotek towarzyszyłam moim dziadkom w tego typu pracach.
Wtedy maszyna cięła zboże i wiązała w snopki.
Reszta rodziny - w tym dorastające dzieci - ustawiały je w stygi.


***

Wracając ze spaceru zebrałam  kłosy zboża, zioła i polne kwiaty.
 Ułożyłam z nich taki oto bukiet.


Rolnicy przygotowują tradycyjnie takie wiązanki na  święto Matki Boskiej Zielnej,
które przypada 15 sierpnia.
Tego dnia podczas nabożeństw święci się zioła i kwiaty,
modląc się o błogosławieństwo dla pól i plonów.


------------------------------------------------------------------

Już na koniec:

moje gąski w zbożu.




***

To był bardzo udany wypad za miasto.



Nawet nie zauważyliśmy, gdy zapadł zmrok.







9 komentarzy:

  1. nie tylko gaski , widze tez pastereczkę .Nie wszystkie fotki sie otworzyly , ale ten piekny zachod slonca i wiazanke mogłam obejrzec .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia poprawiłam, teraz powinno być dobrze.
      Zapraszam raz jeszcze.

      Usuń
  2. Urocze klimaty :) I te gąski :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gąski wpasowały się w klimat idealnie - prawda ?

      Usuń
  3. Przepięknie...
    Zazdroszczę widoków i wsi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widać, że wyprawa się udała :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń